Ik geef toe,

Rond 19:30 lag ik te chillen op mijn bed. Ik had al mijn huiswerk al af, voor de verandering. De keuzes die je maakt, maken wie je bent. Denk je daar wel eens over na? Ik wel, toen ik op mijn bed lag, ook.

Hier in huis ben ik echt een dramaqueen. Ik ben best wel snel op mijn teentjes getrapt of geïrriteerd door mama, papa of zus. Dan zeg ik even niks, of blijf voor een tijd chagrijnig, vaak ook boos. Ik weet het wel. Slecht. Maar ik erken het niet openlijk, zeg ook geen sorry. En ik ben bang dat deze keus, om het niét recht te zetten en niks aan mijn gedrag te veranderen, mij langzaam in een persoon veranderen die ik absoluut niet wil zijn.

 

Ik geef toe,

dat ik niet vaak trots ben op mezelf. Na ruzie kijk ik naar mezelf. Baal ik. Verontschuldig ik niet. Waarom niet?

Ik geef toe,

ik praat niet meer zo makkelijk met ma. Vroeger wel. Tegenwoordig klap ik een soort van dicht. Dan denk je zo veel te zeggen te hebben, dreigt je hoofd over te stromen van gedachtes, maar blijf je toch naar de grond staren. Of de muur, of de stoel.

Ik geef toe,

Ik maak wel eens misbruik van andermans gevoelens om mezelf beter te voelen. In de zin dat ik mijn bad mood overdraag aan iemand anders. Vaak ben ik dan heel afstandelijk, bot, of een tikkie furieus. Maar, helpt het dan? Vaak niet. Soms, heel even, daarna niet meer.

Ik geef toe,

productiviteit en ik, wij zijn geen beste maatjes. Soms is het lastig tevreden te zijn als je weet dat je beter had gekund. Want uhhh, al die 21ste-eeuwse afleidingen. I guess you know the drill. 

Ik geef toe,

dat ik dingen heb gedaan, waarvan ik me nota bene nog afvraag of ik er wel of geen spijt van moet hebben.


 

Ik besef, ik erkende zojuist.

Nu volgt verandering,

Liefs.

 

 

uni

 

Geef een reactie

