Review: Zijn Chinese kwasten het waard?

Hi!

Ik heb 5 a 6 weken geleden iets besteld op banggood. Godzijdank dat het pakketje eindelijk is aangekomen. Het zijn namelijk 11 kwasten, die ik erg graag wilde hebben. Vandaag vertel ik iets over het materiaal & de kwaliteit en wie ik het wel of niet aan zal raden. Ik heb super veel zin in deze review, ik hoop jullie ook!

Processed with VSCO with f2 preset

De set kost €8,50 en bestaat uit 6 kwasten voor het gezicht. Ook bevat de set 5  kwasten voor de ogen, waarvan één twijfelgeval, want de schuin afgesneden kwast is ook te gebruiken voor het shapen of contouren van de neus.

Kwaliteit & materiaal

Zoveel kwasten voor maar €8,50, in hoeverre kan je dan oordelen in de kwaliteit van dit product? Ik vond het moeilijk om te oordelen. Maar dat is achteraf gezien helemaal niet moeilijk. Heel simpel: voor  €8,5o had je waarschijnlijk geen 11 betere kwasten kunnen krijgen.

Processed with VSCO with t1 presetDe haren van de kwasten zijn ontzettend zacht en fijn om mee te werken. Ook laten de haren niet snel los. Toch ben ik bang, omdat de kwasten zo
goedkoop zijn en uit China komen, dat de kwasten gemaakt zijn van Chinees mensenhaar. Op de site stond daar geen informatie over, maar zulke dingen vermoed ik wel een beetje…

Elke kwast werkt naar mijn mening even fijn. Er is zit geen kwast bij die minder is dan de rest, ze zijn allemaal van dezelfde kwaliteit. Soms heb je met een kwastenset dat er hele nutteloze kwasten bij zitten, zoals de spons-applicator. Hierbij is dat niet het geval, ze zijn allemaal heel bruikbaar!

Processed with VSCO with t1 presetProcessed with VSCO with t1 preset

Wie raad ik het aan?

Ik wil iedereen die begint met make-up deze set aanraden. Als je net begint, begrijp ik dat je niet meteen alle kwasten van Real Techniques aanschaft. Zeker als beginner is het fijn als je meteen een hele set hebt, om alles goed uit te kunnen testen. Als je deze kwasten cadeau wil geven, of tijdig binnen wil hebben, raad ik het je totaal af. Je moet absoluut geduld hebben. Het kan namelijk zo ontzettend lang duren voordat ze bezorgd worden.

Conclusie

Je moet geduld hebben, maar wauw! Dan heb je ook een prachtige kwastenset. Vooral voor beginners is dit een geschikte set. Ben je opzoek naar andere kwasten? Op Banggood vind je er nog veel meer, onder andere nagemaakte Real Techniques kwasten, of beautyblenders.Processed with VSCO with t1 preset

#nietgesponsoord 🙂

Het was weer erg leuk om dit product te reviewen. Er kan elk moment nog een pakketje met daarin een aantal lipliners aankomen. Ben je daar ook benieuwd naar? Like dit bericht dan, dan zal ik die ook reviewen.

Ik zou het echt heel leuk vinden als je ook een reactie achterlaat!

Mist er nog informatie, of is het niet helemaal duidelijk? Laat het me weten, dan help ik je er graag mee 🙂

unique logo!

 

 

5 comments

  1. Anne · december 23, 2015

    Dat je het aandurft om toch te kopen als je denkt aan mensenhaar haha. Leuke review 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. smalldreamswriting · februari 9, 2016

    voel je dat het mensenhaar is of niet? mij lijkt het niet zo fris maar weet niet, ik zoek ook al lang naar een goedkope goede set kwasten dus misschien wel deze alleen vroeg ik me dus af of je het voelt… ik hoop het niet want ze zien er verder heel mooi uit! 🙂

    Like

  3. Pingback: 12 lipliners uit China, hoe zijn ze? | UniqueByIrene
  4. Trends met Denise · april 14, 2016

    Super mooie foto’s!xx

    Like

Geef een reactie

